loading...

لایوکار

بازدید : 45
سه شنبه 15 ارديبهشت 1399 زمان : 5:24

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می‌کنید. خودرو جک J3 که نام قدیم آن توجوی می‌باشد که به جک تورین هم معروف است. برای نخستین بار در سال 2009 رونمایی شد. این خودرو در دو نسخه‌هاچ بک و سدان به بازار عرضه شده است که در بازار چین با نام C10 نیز شناخته می‌شود. در سال‌های 1391 تا سال 1393 این خودرو بر روی خط مونتاژ و تولید کرمان موتور قرار داشت و به عنوان اولین همکاری مشترک میان کمپانی جک و شرکت کرمان خودرو به حساب می‌آید و پس از آن سایر محصولات این کمپانی پا به بازار کشورمان گذاشتند. با ما همراه باشید تا نگاهی به خودرو جک J3 توجوی سدان داشته باشیم.

نقد و بررسی خودرو جک J3 توجوی

یکی از نکات منفی خودرو جک J3 ظاهر بسیار ساده و نچندان جذاب آن می‌باشد. در نمای رو به رو یک جلو پنجره‌‌‌ای بسیار باریک که مرکز آن لوگوی جک با یک نوار باریک در دو طرف آن قرار گرفته است که طراحی ساده‌‌‌ای دارد. جلو پنجره‌‌‌ای و سپر با قسمتی از جنس بدنه از هم جدا شده اند که محل نصب پلاک می‌باشد. دو چراغ دایره‌‌‌ای مه شکن نیز در قابی مشکی دو طرف سپر به سادگی قرار گرفته اند. دو خط روی کابین دیده می‌شود که حجم خاصی به کاپوت نداده و چیزی از سادگی این بخش نکاسته است.

در نمای کنار، برآمدگی بالای گلگیر، سپر شش پر و یک خط ممتد شانه‌‌‌ای که از چراغ عقب تا گلگیر جلو امتداد یافته، دیده می‌شود. به طور کلی این بخش نیز از هرگونه جذابیت و زیبایی خالی بوده و گویا طراحان جک J3 این خودرو را با نیت حفظ سادگی و کمبود جذابیت، طراحی کرده اند. شاید عجیب ترین طراحی خودرو جک J3 متعلق به نمای پشت آن باشد. پایین بدنه بسیار عضلانی و پر حجم و ساده طراحی شده و از هیچ المان زیبایی درطراحی آن به کار نرفته است. تنها در قسمت بالایی و درب صندوق عقب است که یک نوار کرومی‌براق نسبتا پهن و لوگوی جک دیده می‌شود. چراغ‌ها نیز در امتداد درب صندوق عقب با گرافیک ساده قرار دارد.

بعد از بررسی طراحی بدنه خودرو جک J3 حالا نوبت به بررسی کابین آن رسیده است. البته انتظار زیادی فراتر از یک خودرو اقتصادی چینی از آن نمی‌رود. با وارد شدن به داخل کابین، داشبورد برشی ساده داشته و دو رنگ بودن آن جلوه نسبتا خوبی را ایجاد کرده است. اما مانند خودروهای داخل کشور از متریال بی کیفیت و پلاستیک خشکی ساخته شده است. فضای داخل کابین نیز برای سرنشینان جلو و عقب خوب ارزیابی می‌شود و الیاف به کار رفته داخل صندلی‌ها رضایت سرنشینان را در مسافت‌های طولانی به همراه خواهد داشت.

خودرو جک J3 توجوی مجهز به یک پیشرانه 1.3 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 93 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 114 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو معادل 16 ثانیه است که بسیار تنبل ارزیابی می‌شود. حداکثر سرعتی که خودرو جک می‌تواند به آن برسد، 160 کیلومتر بر ساعت بوده و در سیکل ترکیبی معادل 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. استاندارد آلایندگی خودرو جک J3 نیز یورو 4 اعلام شده است.

از تجهیزات و امکانات خودرو جک J3 می‌توان به سیستم هشدار دهنده باز بودن درب، قفل ایمنی کودک، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، سیستم تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل، گرم کن شیشه عقب، سیستم کولر و تهویه مطبوع، صندلی عقب تاشو، سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن جلو، چراغ ترمز سوم، چراغ جلو و عقب‌هالوژن، آئینه‌های جانبی برقی، چراغ مطالعه، رینگ آلومنیومی، چراغ لادری و برف پاک کن شیشه عقب اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو جک J3 توجوی

مزایا

  • مصرف سوخت اقتصادی
  • تجهیزات نسبت خوب نسبتا به رقبای وطنی
  • خدمات پس از فروش نسبتا خوب
  • صندلی‌های راحت

معایب

  • شتاب و سرعت کم
  • استهلاتک بالا
  • طراحی نچندان جذاب
  • بازار خرید و فروش بد

ارزش خرید خودرو جک J3 توجوی

خودرو جک J3 به علت توقف تولید، تنها در نمونه‌های دست دوم قابل خریداری است و از این رو باید هنگام خرید از سلامت فنی آن کاملا مطمئن شد. این خودرو از موسسه‌های تست تصادف و ایمنی، نتوانسته امتیاز بالایی را کسب نماید. همچنین به علت عدم جذابیت در طراحی و شتاب بسیار بد، نمی‌تواند مورد پسند بسیاری از افراد بخصوص جوانان قرار بگیرد. از این رو ارزش خرید بالایی ندارد. اگر قصد خرید خودرو سدان اقتصادی دارید بهتر است نمونه‌های کارکرده خودروهایی مثل سمند LX، پژو 206 صندوقدار و یا پژو 405 را مد نظر قرار دهید.

جمع بندی خودرو جک J3 توجوی

همانطور که اشاره کردیم خودرو جک J3 توجوی اولین محصول از همکاری مشترک کرمان موتور با کمپانی چینی جک می‌باشد که برای نخستین بار توسط کرمان موتور در سال 1391 رونمایی و در دو نسخه‌هاچ بک و سدان به بازار عرضه شد. این خودرو به علت طراحی ضعیف و شتاب پایین، نتوانست فروش خوبی را تجربه نماید و سرانجام در سال 1393 تولید آن در کشور متوقف شد. در حال حاضر تعداد کمی‌از این خودرو در کشور موجود می‌باشد و در نسخه‌های دست دوم به فروش می‌رسد که از ارزش خرید پایینی برخوردار است.

نقد و بررسی خودرو پیکاپ فوتون تانلند
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 37
  • بازدید کننده امروز : 38
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 232
  • بازدید سال : 755
  • بازدید کلی : 2591
  • کدهای اختصاصی